Page 5 of 16

FMG Editor

Posted: Fri Apr 25, 2014 4:53 pm
by Pablo César
Pablo César wrote:
Marek wrote:But, what abot ON Init, On Get Focus event functions?
How to turn it off while activating window loaded in this way?
Yes Marek good remember, this It will be the next step. Very easy. I will turn off all actions and events and will be converted into STRINGs not executable, only by macro processor (but this will be not changed at original fmg file).
I probably missunderstood your questions, Marek. :oops:

Are you referring to the same question of Rathinagiri on this message ?

Sorry if you referred to this. But I hope both meanings have been responded.

FMG Editor

Posted: Sun Apr 27, 2014 6:18 pm
by Pablo César
Well, It seems we are in better way with this new version, so we can count to open any fmg file which should have non any inconsistency. I mean, a fmg file shall be loaded normally. I have tried to load grid which is differing len of items of Headers and Widths, this evidently will occurs an runtime error.

I have isolated, run functions with just a simple solution: let it as string. ;)

I solved th HMG_PATH, added a C functions to read Registry. And I add an error handling function. So now is able to be compile for any of you from HMG 3.2 version and higher.

Now I kindly ask you to test with your fmg files and report any error ocurrs, but please attach your fmg file too.

My next stemp will be to extract all components and it propierties let it at ComboBox of main menu of FMG Editor.

Good weekend for you.

<Files attached was removed. Please see last message with updated files.>

FMG Editor

Posted: Tue Apr 29, 2014 2:41 am
by Pablo César
Tomorrow I will describe with details of my implements (now I am tired).

I make some progress, only limitations is when form is bigger that current resolution of screen mode. Due to be CHILD window and with ToolBar. :(

<Files attached was removed. Please see last message with updated files.>

FMG Editor

Posted: Tue Apr 29, 2014 11:42 am
by Pablo César
ChangeLog as follows:

- Detects last installed HMG version: registered or not, knowing installation and if is in UNICODE or ANSI.
- Add DrawGrid function. Needs permanent draw in the form.
- Set action for "Open Form" button. Now is possible to load upto 6 and limited forms. I will make multiselectable files at GetFile.
- Cascade effects was added at the time is opening forms. This would be optional.
- Autoadjustments window to the workabel area, when form is bigger and on maximizing window. I tryed to implement virtual window at this cases, but system not allow when is toolbar defined.
- Add some form events: OnGoFocus, OnMaximize, OnRelease, OnSize, OnPaint, My_OnMouseMove just to make some tests.
- LoadForm with variable name of form and windowtype passed by parameter.
- Add function for for error handling

Re: FMG Editor

Posted: Tue Apr 29, 2014 3:39 pm
by Javier Tovar
Gracias Pablo César por tu empeño y dedicación en el "Editor".

Pero veo la competencia y creo que vas solo en la carrera! :D :D :D

Pero se que vas a ganar! :D :D :D

Saludos


P.D.: Mi condición física no me basto para ir a tu paso! :D

FMG Editor

Posted: Tue Apr 29, 2014 5:39 pm
by Pablo César
Gracias Javier, por tu aliento. :D

No desisto y más sabiendo que al menos hay alguien que se interesa...
sinó no sé para qué mier..coles me gasto explicando... (lo único que me pregunto) :?

Pero realmente estoy muy conforme con la técnica que encontré y sigo encontrando más adelantos. Todo esto sirve para el aprendizaje y espero que vayas entendiendo la lógica. Sé que este código ultimo que presenté está muy enredado, voy a limpiarlo luego que resuelva las pruebas que estoy haciendo. Es interesante poder seguir una linea de pensamiento, al final de todo, no somos todos iguales.

Estoy trabajando en la seleción de componentes y pretendo guardar los en un vector. Te imaginás poder seleccionar vários componentes (inclusive de forms diferentes) ? Es una idea.

La mayor dificultad, la tengo que no posuimos un DEBUGGER en GUI y para exibir algunas variables y vectores, lo hago atravéz del MsgDebug pero este todavia es incapaz de mostrarme todo el contenido. Espero que Claudio implemente con un EditBox lo más antes posible y nos disponibilize el código. Porque esto me está matando... :(

Re: FMG Editor

Posted: Tue Apr 29, 2014 6:08 pm
by mustafa
Hola amigo Pablo César
Tu trabajo merece un reconocimiento, estas trabajando mucho.
Mi sincera Felicitación :idea:
Creo que los Post tendrían que estar más tiempo en Cabecera, para que los pudieran
leer el máximo de personas, es mi humilde percepción.
Un Abrazo
Mustafa

FMG Editor

Posted: Tue Apr 29, 2014 6:45 pm
by Pablo César
Ahhh que lindo es recibir apoyo de los amigos. La verdad que las palabras alentadoras de ustedes, son siempre muy importantes. Hace que uno le dé más fuerzas para seguir trabajando. Gracias Mustafa !

Re: FMG Editor

Posted: Tue Apr 29, 2014 10:03 pm
by Javier Tovar
Pablo César wrote:Pero realmente estoy muy conforme con la técnica que encontré y sigo encontrando más adelantos. Todo esto sirve para el aprendizaje y espero que vayas entendiendo la lógica. Sé que este código ultimo que presenté está muy enredado, voy a limpiarlo luego que resuelva las pruebas que estoy haciendo. Es interesante poder seguir una linea de pensamiento, al final de todo, no somos todos iguales.
Si Pablo César, creo que el camino que sigues es el correcto, ya que se ve que es lo que queremos alcanzar! Que todavía falta... es cuestión de tiempo! ;)
Pablo César wrote:Estoy trabajando en la seleción de componentes y pretendo guardar los en un vector. Te imaginás poder seleccionar vários componentes (inclusive de forms diferentes) ? Es una idea.
Seria excelente Pablo César, ya que como a mi me seria de mucha utilidad! y ahorraria mucho tiempo! en el diseño final del Form. :D
Pablo César wrote:La mayor dificultad, la tengo que no posuimos un DEBUGGER en GUI y para exibir algunas variables y vectores, lo hago atravéz del MsgDebug pero este todavia es incapaz de mostrarme todo el contenido. Espero que Claudio implemente con un EditBox lo más antes posible y nos disponibilize el código. Porque esto me está matando...
Si, es cierto, la necesidad de un Debugger en nuestros desarrollos sería muy importante, nos ahorraría tiempo. Espero que el Dr. Claudio Soto proporcione uno lo antes posible. :D

Saludos

Re: FMG Editor

Posted: Tue Apr 29, 2014 10:06 pm
by Javier Tovar
P.D.: No he visto el código de la ultima versión Pablo César pero en la semana lo estudio!

Saludos!